El projecte MOVinG RAMBLA es centra en una remodelació de la Rambla de Barcelona. Pretén ser una estratègia per millorar-la tant formalment com funcionalment. Ha de ser una Rambla per viure-la, per moure-s'hi, una Rambla on segueixin passant coses, inclús més de les que ja succeeixen però tot ha de passar d'una manera ordenada, d'una manera on totes les persones en puguin gaudir, tant turistes com Barcelonins fins i tot visitants habituals.
Després de l'estudi realitzat s'han detectat certs problemes de funcionament intern de la Rambla. Per començar, les activitats que formen part de la vida de la Rambla no estan ben repartides en tot l'espai que forma la secció de la Rambla. Amb això vull dir que a la zona Rambla hi passen massa coses: terraces, artistes, quioscs, escultures humanes, bancs, arbres, faroles, parades de flors, pintors... estan massa plenes i això fa que no hi hagi prou espai per gaudir de tot això i com a conseqüència el trànsit és encara més lent al centre.
Un altre inconvenient és la circulació de vehicles. El fet de que hi hagi una carretera a banda i banda de la Rambla, trenca tot tipus de circulació transversal cap als carrers perpendiculars a la rambla. A més, com que hi ha nombroses terraces a la Rambla que formen part dels bars i restaurants situats a la vorera, fa que hi hagi un constant va i bé de cambrers creuant no precisament pels passos de zebra. Un altre factor negatiu que aporta el trànsit de vehicles, és la constant contaminació tant acústica com visual.
Així doncs, el què pretén MOVinG RAMBLA és crear una Rambla peatonal, eliminant doncs, tot tipus de circulació de mitjans de transport. La Rambla, és a dir, l'eix central, ha de ser només per passejar. Totes les parades, botigues, estàtues humanes... s'eliminaran d'aquesta zona, deixant únicament els arbres i les faroles i recuperant d'aquesta manera la funció que té una rambla, la funció de passejar, relaxar-se i observar tranquil·lament. Per tant, la Rambla serà per caminar i a mé inclourà dos carrils bici a cada lateral. No obstant, el projecte no pretén eliminar l'activitat i la vida de la Rambla, sinó tot el contrari. El projecte trasllada tota l'activitat a la zona de les carreteres. Com que s'eliminarà el trànsit, aquesta zona serà l'espai que articularà tota l'activitat, serà com l'òrgan que donarà vida a la nova Rambla.
Una gran escultura plena de vida s'anirà movent al llarg de tot el recorregut i anirà allotjant totes les parades, tots els artistes, totes les flors, tot el color i tots els transeünts i turistes de la Rambla. En el següent article s'especificaran més detingudament les funcions.