8/4/11
RELACIONS SOCIALS URBANES
5/4/11
SOCIETAT, VALORS I CIUTAT
La ciutat del futur ha de crear nous punts urbans de trobada. Una xarxa sobreposada a la xarxa virtual ja existent; una xarxa física visible arreu de la ciutat. Com petits elements que parasitin i transformin la ciutat fent-la un lloc més humà, més vivible.
MEMÒRIA SENSITIVA DELS ESPAIS
Els espais que ens envolten estan plens de inputs que nosaltres rebem mitjançant els sentits. Un espai no és sols un lloc amb 4 parets o un parc amb 6 bancs, els espais contenen moltes altres coses que fa que es quedin en la nostra memòria. Per a adonar-nos també com influeixen les emocions i les sensacions en la percepció dels espais on vivim, què ens transmet i suggereix i què envolta aquell record, vaig plantejar un exercici a classe per obtenir més inputs sobre aquest punt que jo exposava, estimulant la memòria com a font d'informació, es planteja descriure sensitivament com era el lloc on jugàvem de petits i a posteriori, com ha canviat aquest lloc en l'actualitat.
La complejidad que lleva al desorden
En el pasado la sociedad se basaba en unas directrices muy restrictivas. El orden y la disciplina tenían un fuerte peso en la educación y en la moralidad de la sociedad. Con ésta imagen se ha intentando reflejar dicha excesiva organización y disciplina.
En la actualidad la sociedad se basa en un caos incontrolabre, sin límites, tanto a nivel social, cultural cómo de comunicación. Sin límites, ni fronteras, la sociedad se ve rodeada de posibilidades que muchas veces escapan de su compresión y el uso y las acciones que se llevan a cabo son indebidas y de dudosa moralidad.
La veu del ciutadà
Què millor que preguntar a la ciutadania per estar segur dels fets. Per corroborar les meves expectatives sobre els badulaques, vaig sortir al carrer a fer enquestes a la gent sobre els seus hàbits a l’hora d’anar a la fer la compra. I la veritat que els resultats no em van sorprendre. Quan preguntava on preferien anar a comprar, pràcticament tothom em responia “ Al mercat” ja que es el lloc on et trobes tota l’alimentació fresca i de bona qualitat. Però al moment en que demanava on anava a la gent a comprar casi tothom em responia “al super” o al “badu”. Això vol dir que la gent no té temps d’anar al mercat, passejar-se, xafardejar i elegir què és lo més saludable per ells.
El temps, el temps i el temps. Aquest és el factor que regula la nostra vida i els nostres actes quotidians, com és el mer fet d’anar a comprar.