14/4/11
-Highline New York-
13/4/11
TORONTO CENTRAL WATERFRONT
3.5km de llargada projectats per Schollen & Company, Diamond + Schmitt Architects, Arup i Halsall. L'objectiu: crear sensualitat, identitat i exhaltar els sentits. Viure la ciutat. Un punt turístic per a passejar, també un punt de trobada pels ciutadans de Toronto, un parc de joc pels nens i un entorn tranquil per d'altres.
Durant la última sessió de classe, vam veure com les Rambles s'han tornat en un espai urbà d'oci i d'espectacle pel turisme. Obviament, els ciutadans de Barcelona també la utilitzen però no de la mateixa manera. El barceloní la utilitza com a lloc de pas gairebé obligat depenent del recorregut que fa i no acostuma a gaudir de la part central de les Rambles, del passeig. Camina, gairebé corra en alguns casos per la vorera intentant no ensopegar amb algú. No ens agradaria poder gaudir de les Rambles d'una manera relaxada i tranquila? No ens agradaria poder-nos assentar tranquilament a petar la xerrada amb els amics? No ens agradaria prendrer un refresc o un bon àpat en una de les terrasses de les Rambles?
Amb aquest exemple del passeig de Toronto vull mostrar d'alguna manera que això podria ésser possible i donar peu a la reflexió de quin tipus de passeig preferim.
12/4/11
El ruido visual vs. información personalizada
Hoy en día tenemos tanta información que nos ataca, que la filtramos, nos quedamos con lo que nos interesa, dejando de lado la mayor parte. La ramblas son un ejemplo del ruido visual, cada esquina esta repleta de publicidad dirigida al transeúnte.
La sociedad ha llegado al punto de filtrar tanto que prácticamente no hace caso a ningún tipo de información que le llega, es por esto que últimamente se han colocado las pantallas led de encima de los quioscos, o los diferentes establecimientos del “ciutat vella” contratan a gente que reparta información al usuario, obligando de esta manera a que reciban la información directamente.
QUÈ TINDRÀ LA RAMBLA QUE ATRAU A TOT EL MÓN?
Es impactant com degenera el circ de les Rambles.
Crec que seria interessant replantejar el desordre que es va generant a les Rambles, reorganitzar i simplificar aquells elements que la formen per poder obtenir un passeig amb més atractiu i més acceptació per part dels ciutadans de Barcelona.
DUALITATS
Aquí presento una sèrie de dualitats que em genera la imatge d'una Rambla transitada fins i tot de nit, un carrer que mai dorm, una artèria que uneix i condueix fluxes de gent del centre de la ciutat al passeig marítim.
ROSTRES ANÒNIMS ------------------ HOME SENSE CAP, SENSE EXPRESSIÓ
VELOCITAT, DINAMISME --------------------------- TEMPS ATURAT
L'OBSERVADOR ------------------------------------- ALLÒ QUE S'OBSERVA
LA FUGACITAT, ALLÒ EFÍMER------------------- L'ESPERA, LA PERMANÈNCIA
LA FOSCOR DE LA NIT -------------------------------- LA LLUM DELS FANALS
TURISME, CONSUM ---------------------------------- NEGOCI, EXHIBICIÓ
En busca de la comoditat
Un dels trets importants de les Rambles, és la Boqueria, un mercat majestuós , un espectable pels sentits al cor de Barcelona. Pels turistes no deixa de ser un lloc mes a visitar, però per als ciutadans barcelonins és més que un mercat, és un lloc on anar a passejar, on mirar, comprar, fer retroballes...
Tot això està molt bé, però solament per la gent que realment té temps, és a dir la gent gran. Les persones que treballen tot el dia, no tenen temps ni ganes de baixar cap a les Rambles especialment per comprar 2 enciams 4 tomàquets i 3 cebes. Crec que de la Boqueria se n’ha fet un destí turístic, com bé he dit abans, i que al cap i a la fi acaba agobiant per la mà de turistes que hi ha.
Per això la gran majoria de la gent, a l’hora de fer la compra va a supermercats o Badulaques. Són llocs on es busca la rapidesa per comprar i trobar les coses i sobretot LA COMODITAT de tindre un super al costat de casa, per no tindre de baixar a les Rambles (per exemple).Es podria dir que tots els hàbits que hi havia abans de passejar i anar a comprar, s’han reduït i/o eliminat per l’estrés i el ritme de vida quotidià.
Per tal de finalitzar i explicar el significat de la fotografia, com ja sabem, dir que per la Boqueria hi passa centenars de persones, però que els verdaders usuaris/ consumidors del productes que ofereix el mercat, són pràcticament gent gran. Tota l’altra gent que hi entra són turistes que simplement hi accedeixen perquè està marcat a les guies turístiques com a importantíssima fita que no s’han de perdre. Però realment aquestes persones són les consumidores de locals com el Dunkin, i locals de menjar ràpid. Perquè al cap i a fí es busca la rapidesa i la comoditat.
La espera de los banal
Por un lado, tenemos una sociedad que no se detiene ante nada, sin tiempo, que simplifica cada paso. Sin embargo, por otro lado, encontramos una sociedad que con el simple hecho de estar de vacaciones se atonta y se somete a todos los estímulos que encuentra en un espacio por muy estúpidos que sean.