13/6/11

Referent: Neri Oxman

English:

Neri Oxman is an architect originally from Isreal, who now teaches at the Media Lab at MIT. Her work and program: Material Ecology; focuses on using the computational interpretation of data to make structures that are 3D printed from a single material, yet experience different properties.

One example she uses is a leaf of a tree. The structure of the leaf is made essentially of one material: cellulose, but uses that material to from the dense stem of the leaf as well as the soft body that hangs on the structure of the leaf.

She has implemented this concept into her Beast chair. The design of the chair is fluid and unique to each person. The person who will sit in the chair is scanned and digitally mapped, then a computer algorithm determines which parts of the chair will need to be denser for support and others that need to be soft for the comfort of the user.

Another example of her work is called Carpal Skin. They are gloves designed to help users with carpal tunnel syndrome. A user ¨maps¨ where the locations of painful places on their hands, the intensity and duration of the pain. The gloves are then custom printed to afford the user the most mobility possible while providing therapeutic support.


Castellano:

Neri Oxman es un arquitecto originario de Isreal, que ahora enseña en el Media Lab del MIT. Su trabajo y el programa: Material Ecología; se centra en el uso de la interpretación computacional de datos para hacer las estructuras que están impresos en 3D a partir de un único material, sin embargo, la experiencia propiedades diferentes.

Un ejemplo que usa es una hoja de un árbol. La estructura de la hoja está hecha esencialmente de un material: celulosa, sino que utiliza ese material a partir del tallo de la hoja densa, así como el cuerpo blando que cuelga de la estructura de la hoja.

Ella ha puesto en marcha este concepto en su silla Beast. El diseño de la silla es fluida y única para cada persona. La persona que se sentará en la silla se escanea y mapas digitales, a continuación, un algoritmo informático determina qué partes de la silla tendrá que ser más denso de apoyo y otros que deben ser suaves para la comodidad del usuario.

Otro ejemplo de su trabajo se llama carpiano piel. Son guantes diseñados para ayudar a los usuarios con el síndrome del túnel carpiano. Un usuario · Mapas · en las ubicaciones de los lugares dolorosas en sus manos, la intensidad y duración del dolor. Los guantes son luego impresos personalizados para proporcionar al usuario la mayor movilidad posible, mientras que la prestación de apoyo terapéutico.






Beast Chair

Carpal Skin



No hay comentarios:

Publicar un comentario