27/5/11

VIDEO CONCEPTUAL MOVinG RAMBLA

Presentación Final

A todos los alumnos os comunicamos que la entrega final del proyecto será el día 7 de Junio en la hora de clase, se hará con una presentación colgada en el blog donde habrá un máximo de 3 diapositivas del proceso y las necesarias para la explicación del proyecto. Cada presentación tendrá 5 minutos de explicación para poder tener tiempo para los comentarios sobre el proyecto.
El día 14 de Junio habrá la posibilidad de mejora de los proyectos.

Broken Light


Rudolf TEUNISSEN, Broken Light (2011). Atjehstraat Rotterdam (The Netherlands)

25/5/11

UN FORMIGÓ QUE NO NECESSITA ARMADURA

Pel nou projecte MOVinG RAMBLA es proposa utilitzar el nou material de l'empresa Lafarge, el formigó Ductal. Un material que combina unes excel·lents qualitats tècniques i estètiques. Una autèntica revolució tant en l'àmbit de l'arquitectura, com el d'enginyeria i el de disseny.










Avantatges...més resistència a compressió que el formigó convencional amb l'armadura, facilitat per crear formes complexes i orgàniques (a partir de motllos), molta durabilitat, per tant excel·lent per aplicacions urbanes (material dur), resistència abrassió i impactes (baixa porositat), excel·lent comportament a la humitat, infinitat d'aplicacions.


Concretament en el cas del projecte interessa per la facilitat de crear formes orgàniques, per la possibilitat de realitzar-hi perforacions que em puguin oferir zones de sol i zones d'ombre, per la seva resistència com a material i principalment perquè no necessita cap tipus d'estructura tipus biga que pugui embrutar la visual de l'organisme o de la Rambla.




















http://www.ductal-lafarge.com/

23/5/11

fibroCITY REFERENT


fibroCITY és una proposta a nivell urbà de Perkins + Will a Houson, Texas, EUA. M'interessa ja que també proposa un espai per a les persones, un espai ple d'activitats i interacció. Una gran plataforma o organisme que recorre tota l'avinguda proveint als usuaris de zones de sol i d'ombra. Aquest element a més ajuda a regenerar la pròpia ciutat de les lesions urbanes com la contaminació.


Aquest nou espai ha anulat la congestió de trànsit de vehicles ja que ha proposat una circulació subterrànea d'aquests, per tant és molt semblant al MOVinG RAMBLA ja que deixa més espai a les persones per gaudir de l'entorn urbà. Hem d'ésser conscients de que la ciutat del futur és una ciutat multicapa, una ciutat vertical que deixa més espai a les persones i soterra o eleva la resta d'espais.Ciutats més eficients i sostenibles.