20/4/11

SubRambla

Imagen Conceptual. Para la explicación de las intenciones que persigue éste proyecto, he realizado un fotomontaje.
En él se puede observar la relación que se plantea entre la cota 0 y el subterráneo (por una parte ya existente debido al paso del metro por la zona) y cómo se podría modificar éste espacio para conseguir una disminución del colapso que actualmente podemos encontrar en las Ramblas.



MAQUETA















19/4/11

MAQUETA CONCEPTUAL DEL PROJECTE

Les bases a seguir en aquest projecte de futur són:




_ el realisme de la ciutat davant l'espectacle


_ el territori davant l'edifici, la cura del lloc


_ la fi de la era dels cotxes


_ la implicació de l'usuari, el futur és entendre bé la gent i conèixer les seves necessitats


_ lleugeresa, sostenibilitat














A la societat del futur no hi haurà cotxes, el mitjà de transport serà molt diferent. aquest projecte pretén ocupar l'àrea de l'esfalt de les Rambles, parcial o totalment. Un lloc on llegir, caminar, córrer, saltar, enfilar-t'hi per tirar una fotografia, reposar sobre les flors, petar la xerrada amb els amics, asseure's per observar els transeunts... una teranyina humana que s'adapti a les necessitats vitals urbanes de l'home.












SubRambla - Referentes

Debido al encuentro de los diferentes tipos de velocidad de flujos de circulación que encontramos en las Ramblas, cómo s0lución a ésta problemática se podría considerar la opción de crear una Rambla subterránea, evitando asi, los conflictos entre las personas que utilizan el paseo como zona de paso y tránsito hacia un lugar determinado, frente al uso que le dan los turistas como simplemente una zona de ocio en el que su estado de aturdimiento interrumpe el ir y venir de la población activa.

Buscando referentes existentes he podido observar que en la actualidad existen ciudades en las que la alternativa de crear una ciudad paralela de una forma subterránea se ha llevado a cabo.


Ciudad Subterránea - wikipedia


En Barcelona, podríamos encontrar éste hecho reflejado en las grandes estaciones de metro, dónde podemos encontrar servicios cómo son tiendas o bares.

18/4/11

ALGUNS REFERENTS

COMPETITION "A GOOD DETOUR" BY ACTIVE CITY TRANSFORMATION ACT_A DRAMATIC DETOUR (SOLROD MUNICIPALY OF COPENHAGEN)

El disseny proposa un concepte innovador d'una nova manera de viure la vida i la ciutat. Una actitud més saludable i més activa amb noves pràctiques diàries a la ciutat. Veiem com l'arquitectura pot adaptar i relacionar l'activitat de l'home a la natura i a la pròpia ciutat. Per això m'interessa aquest projecte, malgrat estar ubicat a les afores de la ciutat.




Caminar, escalar, desconnectar, només respirar...gaudir de l'entorn urbà i de noves experiències.














THE INTERNATIONAL GARDEN FESTIVAL AT LES MÉTIS_SECRET GARDENS










Un jardí amb formes orgàniques que faciliten la relació home-natura i fomenten el contacte humà. Un altre projecte interessant que relaciona la arquitectura amb la seva activitat i experiència sensorial intrínseca.




OBJECTIU DEL PROJECTE

Fomentar la vida urbana a les Rambles apostant pel contacte humà i la interacció.

Objetivo del Proyecto

Naming: SUB_Rambla

// Crear un espacio para la liberación de la Rambla

// Separar los diferentes flujos según velocidad

// Facilitar el tránsito y la movilidad

// Favorecer a los habitantes de la ciudad

REFERENTES